دنلود فیلم فهرست شیندلر Schindler’s List 1993

داستان فیلم
در فیلم فهرست شیندلر : اسکار شیندلر طی سال‌های جنگ جهانی دوم در لهستان که به دست آلمان اشغال شده تلاش می‌کند تا کارگران یهودی خود را نجات داده و از اعزام آنها به اردوگاه‌های کار اجباری جلوگیری کند و…

درباره فیلم
فیلم فهرست شیندلر Schindler’s List محصول کشور آمریکا و در ژانر بیوگرافی ، تاریخی می‌باشد و به کارگردانی Steven Spielberg در سال 1993 ساخته شده است. در فیلم فهرست شیندلر بازیگرانی چون Adi Nitzan، Andrzej Seweryn، Béatrice Macola، Ben Kingsley، Caroline Goodall، Embeth Davidtz، Friedrich von Thun، Harry Nehring، Jonathan Sagall، Krzysztof Luft و… به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم فهرست شیندلر نامزد دریافت جایزه اسکار شد و از میان آنها، هفت جایزه در بخش های مختلف را دریافت کرد.

دنلود فیلم فهرست شیندلر Schindler’s List 1993

در کراکوف در طول جنگ جهانی دوم ، آلمانی ها یهودیان محلی لهستان را مجبور به گتوی شلوغ کراکوف کردند. اسکار شیندلر ، یکی از اعضای آلمانی حزب نازی از چکسلواکی ، به امید ثروتمند شدن به این شهر می آید. شیندلر به ورماخت (نیروهای مسلح آلمان) و مقامات اس اس رشوه می دهد و کارخانه تولید ظروف مینا را خریداری می کند. شیندلر Itzhak Stern را استخدام می کند ، یک مقام یهودی با مخاطبین بازاریان سیاه پوست و جامعه تجاری یهودی. او مدیریت امور را بر عهده دارد و به شیندلر در تأمین مالی کمک می کند. استرن تضمین می کند که هرچه بیشتر کارگران یهودی برای تلاش های جنگی آلمان برای جلوگیری از بردن آنها توسط اس اس به اردوگاه های کار اجباری یا کشته شدن ضروری تلقی می شوند. در همین حال ، شیندلر روابط دوستانه ای با نازی ها دارد و از ثروت و موقعیت “Herr Direktor” برخوردار است.

SS-Untersturmführer (ستوان دوم) آمون گات برای نظارت بر ساخت اردوگاه کار اجباری پساسوف به کراکوف می آید. هنگامی که اردوگاه آماده می شود ، او دستور منحل شدن محله یهودی نشین را می دهد: دو هزار یهودی به پیاسوو منتقل می شوند و دو هزار نفر دیگر در خیابان ها توسط اس اس کشته می شوند. شیندلر شاهد کشتار است و عمیقا تحت تأثیر قرار می گیرد. او به ویژه متوجه دختری جوان با کت قرمز می شود که از دید نازی ها پنهان شده و بعداً بدن او را روی بار واگن از اجساد می بیند. شیندلر مراقب دوستی خود با گوت است و همچنان از حمایت SS برخوردار است ، بیشتر از طریق رشوه. گوت ، خدمتکار یهودی خود ، هلن هیرش را وحشیانه مورد اهانت قرار می دهد و به طور تصادفی مردم را از بالکن ویلای خود شلیک می کند. زندانیان در ترس جان خود هستند. با گذشت زمان ، تمرکز شیندلر از پول درآوردن به تلاش برای نجات هرچه بیشتر زندگی ممکن تغییر می کند. برای محافظت بهتر از کارگرانش ، شیندلر به گوت رشوه می دهد تا به او اجازه دهد یک اردوگاه فرعی بسازد.

با شروع شکست آلمان ها در جنگ ، به گوت دستور داده می شود تا یهودیان باقی مانده را در پیاسوو به اردوگاه آشویتس بفرستد. شیندلر از گوت اجازه می گیرد تا کارگرانش را به یک کارخانه مهمات که قصد دارد در برونلیتز در نزدیکی شهر خود زویتو بسازد ، منتقل کند. گوت با اکراه موافقت می کند ، اما رشوه عظیمی می گیرد. شیندلر و استرن “لیست شیندلر” را ایجاد می کنند – لیستی از 850 نفر که باید به جای آشویتس به برونلیتز منتقل شوند.

وقتی کارگران یهودی با قطار به برونلیتس منتقل می شوند ، زنان و دختران به اشتباه به آشویتس-بیرکنائو هدایت می شوند. شیندلر برای آزادی آنها به رودولف هوس ، فرمانده آشویتس رشوه می دهد. در کارخانه جدید ، شیندلر از ورود نگهبانان SS به طبقه کارخانه بدون اجازه جلوگیری می کند و یهودیان را تشویق می کند تا روز شنبه یهودیان را رعایت کنند. طی هفت ماه آینده ، او ثروت خود را صرف رشوه دادن به مقامات نازی و خرید پوسته پوسته از سایر شرکت ها می کند. به دلیل دسیسه های شیندلر ، کارخانه هیچ گونه سلاح قابل استفاده تولید نمی کند. شیندلر در سال 1945 ، درست زمانی که آلمان تسلیم می شود ، بی پول می شود.

به عنوان یک عضو حزب نازی و سودجوی جنگ ، شیندلر برای جلوگیری از دستگیری باید از ارتش سرخ پیشرو فرار کند. به نگهبانان اس اس در کارخانه شیندلر دستور داده شده است که نیروی کار یهودی را بکشند ، اما شیندلر آنها را ترغیب می کند که “به عنوان قاتل به عنوان مردان به خانواده های خود [به عنوان مردان] بازگردند”. با خداحافظی از کارگران خود ، او آماده می شود که به امید تسلیم شدن در برابر آمریکایی ها راهی غرب شود. کارگران یک بیانیه امضا شده به او می دهند که نقش او در نجات جان یهودیان را تأیید می کند و یک حلقه با حکاکی تلمودی به او هدیه می دهند: “کسی که یک نفر را نجات دهد ، جهان را نجات می دهد”. شیندلر هم لمس می شود و هم خجالت می کشد ، احساس می کند باید کار بیشتری انجام می داد. او اشک می ریزد و کارگران قبل از اینکه او و همسرش با ماشینشان بروند ، دلداری می دهند. وقتی صبح روز بعد شیندلرجودن بیدار می شود ، یک سرباز شوروی اعلام می کند که آنها آزاد شده اند. یهودیان پیاده به شهر نزدیک می روند.

یک پایان نامه نشان می دهد که گوت اعدام شد و شیندلر پس از جنگ هم در تجارت و هم در ازدواج شکست خورده بود. در حال حاضر ، بسیاری از شیندلرجودن بازمانده و بازیگرانی که آنها را به تصویر می کشند ، از قبر شیندلر دیدن می کنند و سنگ ها را روی نشان آن (نشانه سنتی یهودیان در احترام به بازدید از قبر) می گذارند ، در حالی که لیام نیسون دو گل رز گذاشته است.

1403-05-11 3:37 ب.ظ